FB | IG
Skip to main content
Το λογότυπο της Readmore

Σχεδιασμός Λογοτύπου: 10 Ερωτήσεις που Πρέπει να Κάνετε

Τελευταία ενημέρωση: 22 Φεβ 2024
Εμμανουήλ Πούρικας
Σύνταξη: Εμμανουήλ Πούρικας
Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ο ποιοτικός σχεδιασμός λογοτύπου αναγνωρίζεται με την πρώτη ματιά. Δε χρειάζεσαι κάποιον να σου πει ότι είναι καλό. Το νιώθεις κι ας μην μπορείς να το εξηγήσεις. Σου βγάζει συναισθήματα και σε βάζει αμέσως στο πνεύμα της επιχείρησης την οποία αντιπροσωπεύει.

Σίγουρα έχετε στο μυαλό σας κάποια λογότυπα που έχετε ξεχωρίσει και θυμάστε. Αυτό που ίσως δεν έχετε στο μυαλό σας είναι πως, ένα καλό λογότυπο, δεν είναι και τόσο εύκολο να δημιουργηθεί.

Ο σχεδιασμός λογοτύπου περιλαμβάνει μελέτη για τα χρώματα, τη γραμματοσειρά, τη γεωγραφική κάλυψη, και πολλά άλλα που πρέπει να ληφθούν υπόψιν κατά τη δημιουργία του.

Είναι η πιο διαδεδομένη μορφή εφαρμοσμένης τέχνης που δε μπορεί να την κάνει ο καθένας.

Μην ξεχνάτε πως το λογότυπο είναι η ναυαρχίδα της επικοινωνίας σας, είναι αυτό που μιλά για σας, όταν εσείς δεν είστε εκεί.

Από το λογότυπο, επίσης, προκύπτουν όλες οι υπόλοιπες εφαρμογές της εταιρικής σας ταυτότητας (όπως είναι ο σχεδιασμός ιστοσελίδας, οι κάρτες, τα εταιρικά έντυπα, οι ταμπέλες κτλ).

Αν ψάχνετε λοιπόν την εταιρεία που θα σχεδιάσει το δικό σας λογότυπο, τα επόμενα σημεία σίγουρα θα σας βοηθήσουν.

1. Ποιοι τύποι λογοτύπων υπάρχουν;

Wordmarks

Είναι τα λογότυπα που απαρτίζονται από γράμματα και σχηματίζουν μια λέξη, όπως για παράδειγμα το παρακάτω λογότυπο για τα γυναικεία ρούχα «Marrox».

Λογότυπο της Marrox Boutique

Letterform

Eίναι τα λογότυπα που απαρτίζονται από ένα ή παραπάνω γράμματα και το σήμα τους απεικονίζει -πολλές φορές και αφαιρετικά- τα γράμματα αυτά. Ένα παράδειγμα είναι της εταιρείας Real Estate «Blue Project».

Blue Project σχεδιασμός λογοτύπου

Pictorial

Είναι τα λογότυπα που αναπαριστούν γνωστά πράγματα στο ευρύ κοινό, όπως για παράδειγμα ο πελεκάνος για το ταξιδιωτικό γραφείο «L.A. Travel».

Σχεδιασμός λογοτύπου για το L.A. Travel

Abstract

Είναι τα λογότυπα που αναπαριστούν κάτι το οποίο δεν είναι σε καμία περίπτωση αναγνωρίσιμο με την πρώτη ματιά, παραμένει όμως στη μνήμη. Ένα παράδειγμα αυτής της κατηγορίας είναι το λογότυπο του ηλεκτρονικού καταστήματος Xinos Fashion.

Το λογότυπο της Xinos Fashion

*Όλα τα παραπάνω λογότυπα σχεδιάστηκαν από την εταιρία μας. Δείτε περισσότερα εδώ.

2. Ποιο λογότυπο θα ταίριαζε καλύτερα στην επιχείρησή μου;

Δυστυχώς (ή ευτυχώς), ο σχεδιασμός λογοτύπου δεν έχει χρυσό κανόνα.

Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και έχει διαφορετικούς στόχους και ανάγκες. Σε γενικές γραμμές όμως, οι δύο πρώτες κατηγορίες (Wordmarks και Letterform) είναι πιο εύκολο να αποτυπωθούν στη μνήμη του κοινού.

Για να καταλήξουμε στην κατάλληλη μορφή θα πρέπει να γίνει ενδελεχής έρευνα ανταγωνισμού, να δημιουργηθεί το persona profile των πελατών σας και φυσικά να εξετάσουμε το πως “κάθεται” σε όλες τις πιθανές εφαρμογές του.

Μερικές από αυτές μπορεί να είναι:

  • Εφαρμογή στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας
  • Εφαρμογή στις κάρτες σας
  • Εφαρμογή στις ταμπέλες σας
  • Εφαρμογή σε σακούλες κτλ.

3. Ποια είναι τα σημεία κλειδιά που πρέπει να περιέχει ο σχεδιασμός λογοτύπου;

Ο σχεδιασμός λογοτύπου πρέπει να κουβαλά μαζί του την κουλτούρα της επιχείρησης σας. Πρέπει να μιλά για σας όταν εσείς δεν είστε εκεί.

Όταν το κοιτά κάποιος, πρέπει να λαμβάνει ξεκάθαρα μηνύματα για την επιχείρηση.

Είστε σοβαροί, κάνετε καλή δουλειά, ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό και είστε επιτυχημένοι στον κλάδο σας.

Γι’ αυτό, ένα από τα πρώτα βήματα που θα πρέπει να κάνει για σας η εταιρία που θα σχεδιάσει το λογότυπο σας, είναι να σας “ξεκλειδώσει”. Πρώτα σαν άνθρωπο και μετά ως επιχείρηση.

Σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να αρέσει αρχικά σε σας.

Μην ξεχνάτε όμως πως το λογότυπο δε γίνεται μόνο για σας, γίνεται κατά βάση για τους πελάτες σας.

4. Ποια είναι τα καλύτερα χρώματα για ένα λογότυπο;

Η επιλογή των χρωμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική. Για παράδειγμα, το λογότυπο σας δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι το ίδιο χρώμα με αυτό του μεγαλύτερου ανταγωνιστή σας.

Επίσης, λάβετε υπόψιν σας πως κάθε χρώμα πυροδοτεί και διαφορετικά συναισθήματα. Το κόκκινο λόγου χάρη -π.χ. Vodafone- είναι έντονο χρώμα, με ενέργεια και προκαλεί αφύπνιση.

Για να καταλήξουμε στα σωστά χρώματα θα κάνουμε ένα συγκεκριμένο τεστ, το οποίο και θα μας δώσει μια σαφή εικόνα για το πως φαντάζεστε την επιχείρησή σας τώρα αλλά και στο μέλλον. Βάσει αυτού, του κοινού στόχου σας αλλά και του κλάδου σας, θα επιλέξουμε τη σωστή χρωματική παλέτα.

Η συγκεκριμένη χρωματική παλέτα θα δώσει και την κατεύθυνση στις υπόλοιπες εφαρμογές του branding σας.

5. Σχεδιασμός λογοτύπου: Η μεγάλη σημαντικότητα της σωστής γραμματοσειράς

Οι γραμματοσειρές είναι σαν τα χρώματα. Προκαλούν διαφορετικά συναισθήματα και φυσικά δεν υπάρχει μια γραμματοσειρά που ταιριάζει με όλες τις επιχειρήσεις.

Η τυπογραφία αποτελεί από μόνη της μια επιστήμη και δεν είναι τυχαίο που διδάσκεται και σαν μάθημα στις σχολές επικοινωνίας και design.

Για να καταλάβετε την τεράστια σημασία της, δείτε το παρακάτω μήνυμα:

Η κρίσιμη σημαντικότητα της σωστής γραμματοσειράς

Δείτε τώρα το ίδιο με άλλη γραμματοσειρά:

Η κρίσιμη σημαντικότητα της σωστής γραμματοσειράς

Το ίδιο ακριβώς μήνυμα πυροδοτεί εντελώς διαφορετικά συναισθήματα απλώς αλλάζοντας τη γραμματοσειρά.

Έτσι λοιπόν, για παράδειγμα, ένα δικηγορικό γραφείο που πρέπει να προβάλει στιβαρότητα, εμπειρία και επαγγελματισμό, θα έχει και μια γραμματοσειρά με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά.

6. Να το φτιάξω μόνος μου ή να απευθυνθώ σε επαγγελματία;

Ακόμα κι αν πιστεύετε πως έχετε τις τεχνικές δυνατότητες να το κάνετε μόνοι σας, είναι καλύτερο να το εμπιστευθείτε σε έναν επαγγελματία.

Όπως γράψαμε και παραπάνω, η οπτική επικοινωνία είναι επιστήμη.

Όπως το να παίζει κάποιος ποδόσφαιρό δε τον κάνει επαγγελματία ποδοσφαιριστή, έτσι και το να δουλεύετε ένα πρόγραμμα γραφιστικής δε σας κάνει επαγγελματία σχεδιαστή.

Ο σχεδιασμός λογοτύπου απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες που πρέπει να κατέχει ο σχεδιαστής, πέρα από τη γνώση χρήσης ενός προγράμματος γραφιστικής.

Μερικές από αυτές είναι:

  • Γνώση σωστού και στοχευμένου σχεδιασμού
  • Γνώση στην έρευνα και τη μελέτη αγοράς
  • Γνώση χρωματολογίας
  • Γνώση τυπογραφίας
  • Γνώση στη μελέτη περιπτώσεων χρήσης ενός λογοτύπου
  • και φυσικά… ταλέντο!

Είναι πιο συνετό, λοιπόν, να απευθυνθείτε σε κάποιον που ασχολείται επαγγελματικά με την οπτική επικοινωνία ώστε να σας κατευθύνει κατάλληλα.

7. Τι κόστος έχει ο σχεδιασμός λογοτύπου;

Όπως και στο κόστος κατασκευής ιστοσελίδας, έτσι κι εδώ οι τιμές δεν είναι fixed.

Μπορείτε να βρείτε λογότυπο από 150€ έως και 1.500€.

Όλα έχουν να κάνουν με τη συγκεκριμένη περίπτωση, τις απαιτήσεις της αλλά και τις προσαρμογές που θα χρειαστεί να γίνουν στο λογότυπο.

Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός λογοτύπου για ένα προϊόν που θα πωλείται σε όλο τον κόσμο, απαιτεί τεράστια έρευνα αγοράς και εκτενή μελέτη του αγοραστικού κοινού. Για το λόγο αυτό, δε μπορεί να έχει την ίδια τιμή με το λογότυπο ενός συνοικιακού μαγαζιού.

Να θυμάστε πως ο σχεδιασμός του λογοτύπου είναι μια πολύ σοβαρή επένδυση στην εικόνα σας, και παίζει σημαντικά μεγάλο ρόλο στη γενικότερη επιτυχία της επιχείρησή σας.

Όσο κι αν σας φανεί τραβηγμένο, ένα λογότυπο από μόνο του μπορεί να αναδείξει ή να καταστρέψει ένα brand.

8. Αφού ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός λογοτύπου, που θα πρέπει να το προβάλω;

Ίσως η καλύτερη ερώτηση θα ήταν: «Που δεν πρέπει να το προβάλω;». Γιατί η αλήθεια είναι πως, αφού το λογότυπο είναι η ναυαρχίδα της επικοινωνία σας, πρέπει να το προβάλετε παντού. Παντού μεν, σωστά δε.

Κάθε λογότυπο που σχεδιάζουμε, συνοδεύεται με ένα οδηγό εφαρμογών (ή αλλιώς logo guidelines). Αυτός ο οδηγός, μεταξύ άλλων, ορίζει για παράδειγμα σε τι φόντο δεν πρέπει να προβάλλεται το λογότυπο για να μη χάνει την ταυτότητά του.

Δείτε ένα παράδειγμα οδηγού εφαρμογών κάνοντας κλικ εδώ.

9. Ο σχεδιασμός λογοτύπου έχει κάποια κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγω;

Ίσως το βασικότερο λάθος είναι να καταλήξετε σε ένα λογότυπο πριν κάνετε πλήρη και αναλυτική μελέτη στον ανταγωνισμό αλλά και στο αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Ακόμα πιο σημαντικό λάθος όμως, είναι να υποτιμήσετε την αξία που έχει ένα λογότυπο και μια σωστή εταιρική ταυτότητα, και τον καταλυτικό ρόλο που παίζει στην επιτυχία της επιχείρησής σας.

Σταθείτε για μερικά δευτερόλεπτα και σκεφτείτε, μπορεί το λογότυπο σας να σταθεί δίπλα σε λογότυπα μεγάλων εταιρειών;

Αν η απάντηση είναι όχι, τότε σίγουρα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο σχεδιασμού ενός νέου λογοτύπου.

Ζούμε σε έναν κόσμο που οι άνθρωποι καθημερινά κατακλύζονται από εικόνες, διαφημίσεις και brands. Πως ξεχωρίζει η δικιά σας επιχείρηση μέσα σε όλο αυτό;

Ένα άλλο πολύ κοινό λάθος είναι η αντιγραφή του λογοτύπου από κάποιο άλλο που είδατε και σας άρεσε.

Πέρα από τις νομικές διαστάσεις που μπορεί να έχει αυτό το θέμα, είναι πέρα για πέρα λάθος γιατί το πιθανότερο είναι να μη γνωρίζετε τίποτα από τα παρακάτω:

  • Ποια είναι ακριβώς η περσόνα του πελάτη στην οποία απευθύνεται;
  • Ποια γεωγραφική περιοχή καλύπτει και τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν εκεί;
  • Για έχουν επιλεγεί τα χρώματα που έχουν επιλεγεί;
  • Ποια η ιστορία που κρύβεται από πίσω;

10. Μήπως είναι νωρίς για να σκεφτώ πως θα μοιάζει το λογότυπο μου σε 10 χρόνια;

Η αλήθεια είναι πως με το πέρασμα των χρόνων το λογότυπο σας πρέπει να υποστεί κάποιο lifting για να μη μείνει στάσιμο. Από την αρχή λοιπόν, θα πρέπει να έχουν τεθεί οι βάσεις για να μπορεί να εκσυγχρονιστεί μεν, αλλά να μη χάσει την ταυτότητά του.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που ακόμα και εταιρείες κολοσσοί (βλ. Apple, Google, Microsoft) φρεσκάρουν το λογότυπο τους ανά κάποια χρόνια.


Αν λοιπόν βρίσκεστε σε διαδικασία εύρεσης του συνεργάτη που θα δημιουργήσει το δικό σας λογότυπο, επικοινωνήστε μας για μια δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία. Πιστέψτε μας, μόνο κερδισμένοι θα βγείτε.

Γνωρίστε τη Readmore Creative!
Από το 2010, έχουμε βοηθήσει πάνω από 100 επιλεγμένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εδραιώσουν τη θέση τους στην ψηφιακή αγορά.

Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.We are a recommended expert by YOOtheme.Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials

We are a recommended expert by YOOtheme.
Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials
Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.