FB | IG
Skip to main content
Το λογότυπο της Readmore

Ποια Είναι η Καλύτερη Εταιρεία Κατασκευής Ιστοσελίδων;

Τελευταία ενημέρωση: 22 Φεβ 2024
Εμμανουήλ Πούρικας
Σύνταξη: Εμμανουήλ Πούρικας
Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά

Έχετε, λοιπόν, πάρει την απόφαση να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας και ψάχνετε την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων. Κάπου εδώ, αρχίζουν τα δύσκολα!

Θα δείτε πολλές εταιρείες, θα σας μιλήσουν για πολλές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, ίσως μάλιστα έχετε ήδη ακουστά κάποιες.

Ποια είναι η καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων όμως;

Ο κλάδος της δημιουργίας και σχεδίασης ιστοσελίδων έχει αυτό που θα λέγαμε χρησιμοποιώντας την ορολογία της επιστήμης του marketing, “Low barriers to entry”.

Είναι δηλαδή εύκολο σχεδόν για τον οποιονδήποτε με πρόσβαση στο internet να ξεκινήσει μια επιχείρηση κατασκευής ιστοσελίδων.

Το σύνηθες σενάριο, που συμβαίνει άλλωστε και σε τόσους άλλους κλάδους, είναι το ακόλουθο: Μπαίνω στην αγορά, πουλάω εξαιρετικά φθηνά για να είμαι ανταγωνιστικός, σε 2-3 χρόνια βλέπω πως δε βγαίνει, κλείνω την επιχείρηση και αφήνω τους πελάτες ξεκρέμαστους.

Θέλει, λοιπόν, μεγάλη προσοχή όταν επιλέξετε την εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που θα αναλάβει να φτιάξει τη “βιτρίνα” σας στο internet.

Πως το παρακάτω άρθρο θα σας βοηθήσει να επιλέξετε την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων:

Οι ερωτήσεις που ακολουθούν, σκοπό έχουν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε αρχικά τι ακριβώς είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε, αλλά και να αξιολογήσετε όσο το δυνατόν καλύτερα τις εταιρείες με τις οποίες θα κουβεντιάσετε για το project σας, ώστε να επιλέξετε την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων.

Είναι, αν θέλετε, ένας οδηγός που θα σας κατευθύνει όσο το δυνατόν καλύτερα στο στόχο σας. Ειδικά αν πρόκειται για την πρώτη σας επαφή με το αντικείμενο της κατασκευής ιστοσελίδων.

Οι ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας πριν επιλέξετε την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων

1. Για ποιο λόγο με ενδιαφέρει η κατασκευή ιστοσελίδας;

Μοιάζει προφανές; Δεν είναι πάντα!

Βάζουμε πρώτη αυτή την ερώτηση γιατί είναι ίσως η πιο σημαντική στην κατασκευή ιστοσελίδας. Είναι μάλιστα η πρώτη ερώτηση που κάνουμε και στους πελάτες μας.

Αν απλά θέλετε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα επειδή έχουν όλοι ή επειδή κάπου το ακούσατε και σας άρεσε, τότε μπορείτε να σταματήσετε να διαβάζετε αυτό το άρθρο. No hard feelings!

Ο λόγος που θέλετε να προχωρήσετε στην κατασκευή της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος.

  • Αύξηση πελατών;
  • Γνωστοποίηση προϊόντων;
  • Λανσάρισμα νέου προϊόντος στην αγορά;
  • Πώληση προϊόντων στο internet;
  • Παρουσίαση της εταιρείας σας στο εξωτερικό ή σε επίδοξους συνεργάτες;
  • Προσθέστε τον δικό σας λόγο…

Αν δε μπορείτε να απαντήσετε στην παραπάνω ερώτηση με σαφήνεια, τότε μάλλον είναι μάταιο να ψάχνετε για την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων.

Μπορεί τώρα να σκεφτείτε “μα καλά, εσείς ασχολείστε με κατασκευή ιστοσελίδων και μου λέτε να μην κάνω ιστοσελίδα;”.

Αν δεν έχετε στο μυαλό σας αυτό που θέλετε να πετύχετε, δε θα είστε ποτέ ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Θα δαπανήσετε χρήματα (πολλά ή λίγα δεν έχει σημασία), και στο τέλος δε θα έχετε πετύχει τίποτα.

Αν λοιπόν το παραπάνω σας θυμίζει την δική σας περίπτωση, κάντε ένα βήμα πίσω και ξανασκεφτείτε το.

2. Ταιριάζει η αισθητική μου, με την αισθητική άλλων έργων που έχει κάνει η εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που με ενδιαφέρει;

Υπάρχει ένα παλιό ρητό που λέει: Το design έχει μια βασική διαφορά από την τεκίλα. Δε μπορεί να τους κάνει όλους χαρούμενους!

Κάθε εταιρεία δημιουργίας ιστοσελίδων έχει το δικό της σχεδιαστικό στυλ.

Θα πρέπει να δείτε αναλυτικά τις δουλειές της εκάστοτε εταιρείας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο τις έχουν προσεγγίσει ώστε να είστε σίγουροι πως θα “ταιριάξετε”.

Εδώ, όμως, πρέπει να προσέξετε και ακόμα κάτι πολύ σημαντικό. Θα πρέπει να ρωτήσετε αν η εταιρεία που σας ενδιαφέρει δουλεύει με έτοιμα themes (γνωστά και ως templates) ή αν σχεδιάζει το κάθε project ξεχωριστά και πάνω στις ανάγκες του πελάτη.

Αν δουλεύουν με έτοιμα themes:

Σε αυτή την περίπτωση το κομμάτι της κοινής αισθητικής πάει περίπατο καθώς θα σας δώσουν να επιλέξετε από κάποια έτοιμα πρότυπα αυτό που σας αρέσει, θα αλλάξουν τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες και έτοιμη η ιστοσελίδα σας.

+ Πλεονεκτήματα:

  • Γρήγορη υλοποίηση (συνήθως 5-10 μέρες)
  • Χαμηλό κόστος

– Μειονεκτήματα:

Αν δουλεύουν με custom themes:

Στη δεύτερη περίπτωση, αν δηλαδή δε χρησιμοποιεί έτοιμα themes, είναι πολύ εύκολο να δείτε αν σας ταιριάζει, αφού οι δουλειές θα είναι μεν διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά θα μοιράζονται μια κοινή αισθητική.

+ Πλεονεκτήματα:

  • Η ιστοσελίδα σας θα είναι μοναδική, σχεδιασμένη πάνω στο brand σας
  • Η ταχύτητά της θα είναι σίγουρα καλύτερη με ότι αυτό συνεπάγεται

– Μειονεκτήματα:

  • Μεγαλύτερο κόστος από ένα έτοιμο theme
  • Μεγαλύτερος χρόνος υλοποίησης (συνήθως 20-30 μέρες για μια εταιρική ιστοσελίδα)

Μπορείτε να μάθετε για το παραπάνω κάνοντας την απλή ερώτηση: “Θα διαλέξω από κάποιο έτοιμο πρότυπο ή θα σχεδιαστεί η ιστοσελίδα μου από από το μηδέν;”

Δεν υπάρχει καλή και κακή προσέγγιση σε όλο αυτό. Εξαρτάται αποκλειστικά από το τι θέλετε να πετύχετε και το πόσο σοβαρά βλέπετε την ιστοσελίδα σας.

3. Τι budget έχω διαθέσιμο για την ιστοσελίδα μου;

Δε χρειάζεται να απαντήσετε με ένα ακριβές νούμερο. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να έχετε ένα νούμερο στο μυαλό σας ώστε να έχετε και ρεαλιστικές απαιτήσεις από τη δουλειά που θα λάβετε.

  • 500€ έως 1,000€;
  • 1,000€ έως 2,000€;
  • Πάνω από 2,000€;

Στο πρώτο σενάριο, για παράδειγμα, το πιθανότερο είναι να πάρετε μια ιστοσελίδα “προκάτ” (με έτοιμο theme όπως γράψαμε και παραπάνω), στην οποία απλά θα προστεθούν οι φωτογραφίες και τα κείμενα που θα παραδώσετε.

Όσο η αξία ανεβαίνει, αντίστοιχα ανεβαίνει και η ποιότητα της δουλειάς που θα σας παραδοθεί. Θα σχεδιαστεί κάτι αποκλειστικά για σας, θα γραφούν κείμενα με γνώμονα το SEO, θα γίνει επαγγελματική φωτογράφιση ή θα αγοραστούν φωτογραφίες από τράπεζα εικόνων (π.χ. Shutterstock), θα γραφεί custom κώδικας κτλ.

Θα πρέπει λοιπόν οι απαιτήσεις σας, να είναι εναρμονισμένες με το budget που θέλετε να διαθέσετε. Αν έχετε μεγάλες απαιτήσεις και μικρό budget σίγουρα θα απογοητευτείτε.

Μην ξεχνάτε πως, όπως και με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, έτσι και στην κατασκευή ιστοσελίδων, «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις».

Σχετικό άρθρο: Προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας: 5 σημεία που πρέπει να προσέξετε

Οι ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε ώστε να επιλέξετε την καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων

4. Τι είναι η συντήρηση ιστοσελίδας και κάθε πόσο πρέπει να γίνεται;

Μια ιστοσελίδα δεν είναι κάτι στατικό. Όπως το αυτοκίνητο σας χρειάζεται συντήρηση και service για να λειτουργεί σωστά, έτσι και η ιστοσελίδα σας.

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ετήσια συμβόλαια υποστήριξης τα οποία επί της ουσίας διασφαλίζουν την σωστή λειτουργία της.

Εδώ θα πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή στη συχνότητα της συντήρησης. Θα γίνεται κάθε εβδομάδα; Κάθε μήνα; Κάθε τρεις μήνες; Αυτό, είναι κάτι που θα πρέπει να το μάθετε από την αρχή.

Το πρόβλημα που προκύπτει όσο μεγαλώνει το διάστημα των συντηρήσεων είναι πως αν για παράδειγμα βρεθεί κάποια “τρύπα” σε κάποιο κομμάτι κώδικα, και αυτή δεν κλείσει το συντομότερο, μπορεί να καταστρέψει και ολοσχερώς την διαδικτυακή παρουσία σας.

Τόσο στα μάτια των πελατών σας, όσο και στα “μάτια” της Google.

Οι συντηρήσεις θα πρέπει λοιπόν να γίνονται σε όσο το δυνατόν πιο κοντινά διαστήματα ώστε να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Extra tip: Ειδικά αν μιλάμε για eshop τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Διαβάστε αναλυτικά εδώ: Κακή Υποστήριξη Eshop: 7 Τρόποι που Χάνετε Χρήματα

5. Πόσο θα κοστίσει η ιστοσελίδα μου;

Η σύντομη απάντηση είναι: Εξαρτάται. Αλλά σίγουρα δε θέλετε να ακούσετε αυτό.

Είναι πρακτικά αδύνατο να σας απαντήσει η οποιαδήποτε (σοβαρή) εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων σε αυτή την ερώτηση αν πρώτα δεν μελετήσει το έργο σας. Σίγουρα όμως θα μπορέσει να σας δώσει ένα εύρος τιμής βάση εμπειρίας από παρόμοια έργα.

Αν το ποσό που θα ακούσετε είναι εκτός του προϋπολογισμού σας, είναι πολύ φυσιολογικό και ειλικρινές να το πείτε ανοιχτά. Θα γλιτώσουν όλες οι πλευρές πολύτιμο χρόνο ενώ μπορεί να σας προτείνουν και εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου κόστους.

Το συγκεκριμένο θέμα (για το πως κοστολογείται μια ιστοσελίδα), το έχουμε αναπτύξει σε παλαιότερο άρθρο το οποίο και μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ.

6&7. Η ιστοσελίδα μου θα έχει SEO*; Σε πόσο καιρό θα εμφανιστεί στη Google;

Αν θα πρέπει να κρατήσετε κάτι από αυτό το άρθρο, κρατήστε αυτό:

Στην κατασκευή ιστοσελίδων, αν κάποιος σας υποσχεθεί ότι θα σας βγάλει στην πρώτη θέση της Google, σας λέει ψέματα!

Ο μόνος που μπορεί να το υποσχεθεί είναι η ίδια η Google.

Να θυμάστε πως το SEO δεν είναι αγώνας 100 μέτρων, είναι μαραθώνιος. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, και αφού γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες (webmaster tools account, sitemaps, on-page SEO κτλ) μια ιστοσελίδα θα αρχίσει να κατατάσσεται σε καλές θέσεις μέσα σε 6 μήνες από τη δημοσίευσή της.

Αν αυτό το σενάριο σας φαίνεται μακρινό, θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο της προώθησης είτε με διαφήμιση στη Google είτε μέσω social media.

Το ένα όμως δεν αναιρεί το άλλο. Το βέλτιστο είναι να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερες προωθητικές ενέργειες μπορείτε να υποστηρίξετε οικονομικά.

Αν περιμένετε πως θα δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα και αυτή θα αρχίσει να δουλεύει από μόνη της, δυστυχώς, θα απογοητευτείτε. Ρωτήστε λοιπόν τι προωθητικές ενέργειες μπορεί να υποστηρίξει η εταιρεία με την οποία επικοινωνείτε, ειδάλλως, αν μπορεί να σας συστήσει σε κάποια άλλη εταιρεία με μεγαλύτερη εμπειρία στο κομμάτι της προώθησης ιστοσελίδων.

Άρθρα σχετικά με τη διαφήμιση ιστοσελίδων:

*SEO είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Search Engine Optimization και αφορά τις ενέργειες που γίνονται σε μια ιστοσελίδα ώστε να πετύχει όσο το δυνατόν καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

8. Η ιστοσελίδα μου θα είναι προσβάσιμη από κινητές συσκευές;

Για να καταλάβετε τη σημαντικότητα του Responsive web Design (πέραν του ότι μπορεί ήδη να διαβάζετε αυτές τις γραμμές από το κινητό σας), πριν περίπου ένα χρόνο κάναμε μια εσωτερική μελέτη για το ποσοστό διείσδυσης των κινητών συσκευών.

Εξετάσαμε ένα δείγμα 150 ελληνικών ιστοσελίδων που έχουμε δημιουργήσει από διάφορους κλάδους, ώστε να δούμε σε τι ποσοστό οι χρήστες τις επισκέπτονται από κινητές συσκευές.

Γιατί δεν βασιστήκαμε σε στατιστικά που υπάρχουν δημόσια; Θέλαμε να έχουμε δείγμα από την τοπική αγορά, από επιχειρήσεις δηλαδή σαν και τη δική σας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Σε δείγμα λοιπόν 150 ιστοσελίδων, το ποσοστό πρόσβασης από κινητές συσκευές είχε μέσο όρο περίπου 70%.

Οι 7 στους 10 δηλαδή χρησιμοποιούν το κινητό τους για να αναζητήσουν πληροφορίες και να κάνουν έρευνα αγοράς.

Άρα είναι αδιανόητο μια ιστοσελίδα πλέον να μην είναι φιλική για κινητές συσκευές. Όσο λοιπόν κι αν η αρχική ερώτηση μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, καλό είναι να το ρωτήσετε για να είστε σίγουροι.

9. Γιατί είναι σημαντική η επιλογή ενός καλού server για τη φιλοξενία της ιστοσελίδας μου;

Ο χώρος στον οποίο θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα σας είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες της επιτυχία της.

Αν παρομοιάσουμε την φιλοξενία ιστοσελίδων με μια πολυκατοικία, αυτές είναι οι 3 βασικές επιλογές που έχετε:

  • Shared hosting
    Νοικιάζετε ένα χώρο σε ένα διαμέρισμα της πολυκατοικίας
  • VPS Server
    Νοικιάζετε έναν ολόκληρο όροφο
  • Dedicated Server
    Νοικιάζετε ολόκληρη την πολυκατοικία

Το ποιο πακέτο θα επιλέξετε είναι καθαρά θέμα απαιτήσεων της ιστοσελίδας σας και σε αυτό θα σας κατευθύνει η αντίστοιχη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που θα συνεργαστείτε.

Ένα e-shop για παράδειγμα συνήθως δε μπορεί να φιλοξενηθεί σε ένα Shared hosting. Όπως θα ήταν παράλληλα και υπερβολή να φιλοξενηθεί μια εταιρική ιστοσελίδα χαμηλών απαιτήσεων σε έναν VPS ή έναν Dedicated.

Πως θα ξέρετε ότι η εταιρεία με την οποία συζητάτε έχει καλές υποδομές σε servers;

Πολύ απλά, δείτε αρχικά πόσο γρήγορα φορτώνει η ίδια η ιστοσελίδα της και στη συνέχεια πόσο γρήγορα φορτώνουν οι ιστοσελίδες των πελατών της.

Ξεχάστε τα νούμερα και τις μετρήσεις. Το παν είναι η αίσθηση που σας δίνει η πλοήγηση σε αυτές τις σελίδες. Είναι ευχάριστη ή πρέπει να περιμένετε κάθε φορά που κάνετε κλικ σε ένα σύνδεσμο;

Για την ταχύτητα της ιστοσελίδας δεν παίζει ρόλο μόνο ο server βέβαια. Είναι όμως ένας πολύ κρίσιμος παράγοντας. Κρίσιμο, επίσης, είναι και οι servers να είναι ενημερωμένοι σε επίπεδο λογισμικού.

Extra tip: Αν επιλέξετε shared hosting, ρωτήστε πόσοι άλλοι «συγκάτοικοι» θα είναι μαζί σας στο ίδιο διαμέρισμα. Θα είστε άνετα ή θα είστε στριμωγμένοι;

10. Κι αν δε μπορώ να αποφασίσω στο ποια είναι η καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων για μένα;

Δεν είστε μόνοι, αυτό είναι το πιο σύνηθες σενάριο.

Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές και τόσο μεγάλο φάσμα τιμών που η επιλογή της κατάλληλης εταιρείας είναι πραγματικά δύσκολη.

Δε μπορούμε να σας πούμε επιλέξτε αυτή ή επιλέξτε εκείνη, ούτε καν επιλέξτε εμάς.

Πρόκειται για μια νέα (και λογικά μακρά) συνεργασία και, για να το θέσουμε απλά, πάνω απ’ όλα θα πρέπει να ταιριάζουν τα “χνότα” σας.

Θα έχετε δίπλα σας μια ομάδα ανθρώπων με τους οποίους, ειδικά στην αρχή του έργου, θα έχετε σχεδόν καθημερινή τριβή. Αν δεν ταιριάζετε, δε θα βγει σε καμία περίπτωση το επιθυμητό αποτέλεσμα από καμία πλευρά.

Να θυμάστε, η καλύτερη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων είναι αυτή που θα σας κάνει το “κλικ”.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, κάντε την έρευνα σας, αξιολογήστε τις προτάσεις και… εμπιστευτείτε το επιχειρηματικό σας ένστικτό!

Δε θα σας προδώσει.

Γνωρίστε τη Readmore Creative!
Από το 2010, έχουμε βοηθήσει πάνω από 100 επιλεγμένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εδραιώσουν τη θέση τους στην ψηφιακή αγορά.

Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.We are a recommended expert by YOOtheme.Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials

We are a recommended expert by YOOtheme.
Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials
Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.