FB | IG
Skip to main content
Το λογότυπο της Readmore

Αυτές Είναι οι 10 πιο Σημαντικές Ερωτήσεις για το SEO

Τελευταία ενημέρωση: 22 Φεβ 2024
Εμμανουήλ Πούρικας
Σύνταξη: Εμμανουήλ Πούρικας
Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Κάθε δευτερόλεπτο που περνάει, γίνονται στη Google πάνω από 80.000 αναζητήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 95% των clicks, το λαμβάνουν τα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας. Το SEO, είναι ο τρόπος να βρεθείτε κι εσείς μέσα σε αυτό το ποσοστό.

Όπως πολύ σωστά έχει πει ο Dharmesh Shah, ιδρυτής του HubSpot:

Το καλύτερο σημείο για να κρύψετε ένα πτώμα, είναι η δεύτερη σελίδα της Google.

Αν αναλογιστούμε πως το 95% των clicks που αναφέραμε παραπάνω, η διάσημη αυτή ρήση είναι πέρα για πέρα αληθινή.

Αν καταφέρετε να φτάσετε την ιστοσελίδα σας στην πρώτη σελίδα της Google, θα δείτε μια τρομερή διαφορά τόσο στην επισκεψιμότητά σας όσο και στην πραγματική σας δουλειά.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, η διαφήμιση στη Google (είτε πρόκειται για πληρωμένη αναζήτηση, είτε για οργανική – δηλαδή SEO), έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μορφή διαφήμισης.

Οι πελάτες ψάχνουν για την επιχείρησή σας, δε τους ψάχνετε εσείς.

Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε με απλά λόγια στις πιο συχνές ερωτήσεις που λαμβάνουμε σχετικά με το SEO.

Είτε λοιπόν είστε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας, είτε εταιρεία ή ελεύθερος επαγγελματίας που ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη υπηρεσία, σίγουρα θα βρείτε κάτι χρήσιμο εδώ.

Ας ξεκινήσουμε όμως, με τα βασικά.

1. Τι είναι το SEO;

SEO είναι το ακρωνύμιο της φράσης Search Engine Optimization. Δηλαδή βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.

Αφορά όλες αυτές τις ενέργειες που γίνονται εντός και εκτός ιστοσελίδας, έχοντας ως στόχο την καλύτερη δυνατή κατάταξή της στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το SEO χωρίζεται σε 3 βασικές κατηγορίες:

On-page SEO
Αφορά τις εργασίες που γίνονται εντός της ιστοσελίδας, όπως σωστές ετικέτες στους τίτλους, σωστές περιγραφές κτλ.

Off-page SEO
Αφορά τις εργασίες που γίνονται εκτός της ιστοσελίδας, όπως είναι η δημιουργία συνδέσμων σε άλλες ιστοσελίδες (π.χ. ενημερωτικά portals, forums κτλ.) που οδηγούν στη δική σας.

Technical SEO
Αφορά τις εργασίες που γίνονται κατά βάση σε επίπεδο server φιλοξενίας και επίπεδο εφαρμογής της ιστοσελίδας σας.

2. Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα;

Το SEO είναι σαν τη γυμναστική. Για να δείτε αποτελέσματα, πρέπει αρχικά να το πάρετε σοβαρά και στη συνέχεια να επενδύσετε:

  • Χρόνο – αν το κάνετε μόνοι σας
  • Χρήματα – αν το κάνει άλλος για σας

Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές τύπου «Χάστε 10 κιλά σε μια εβδομάδα».

Αντ’ αυτού, με ένα σωστό πρόγραμμα, μήνα με το μήνα θα βλέπετε θετική πρόοδο.

Στο SEO, αυτό μεταφράζεται σε άλματα μεταξύ των θέσεων που βρίσκεστε τώρα.

Αν για παράδειγμα σε μια λέξη κλειδί βρίσκεστε αυτή τη στιγμή στην τρίτη σελίδα, μετά τον πρώτο μήνα θα είστε κατά πάσα πιθανότητα στη δεύτερη.

Εμπειρικά, το SEO αρχίζει να αποδίδει καλά μετά τους πρώτους 6 μήνες. Η διαφορά του δε από τη γυμναστική, είναι πως τα αποτελέσματα του είναι -σχετικά- μόνιμα.

Το σχετικά έχει να κάνει με την ίδια τη Google και τον αλγόριθμο της ο οποίος αλλάζει συχνά πυκνά.

Αν δεν γίνει κάτι συνταρακτικό και οι τεχνικές που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι white hat (θα το εξηγήσουμε παρακάτω), τα αποτελέσματα θα είναι πάνω κάτω μόνιμα.

3. Τι είναι το White hat SEO και τι το Black hat SEO;

Με απλά λόγια, ο ένας είναι ο “νόμιμος” και άλλος ο “παράνομος” τρόπος να κάνετε SEO.

Είναι πολύ σημαντικό να επενδύσετε στο White hat SEO αν θέλετε να έχετε μακροχρόνια και μόνιμα αποτελέσματα. Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να προσφέρει αξία στον χρήστη και η σελίδα σας να είναι σωστά δομημένη, γρήγορη και εύκολα προσβάσιμη.

Οι τεχνικές Black hat SEO από την άλλη, φέρνουν άμεσα αποτελέσματα τα οποία μέσα σε ελάχιστο διάστημα ξεφουσκώνουν και σα να μην έφτανε αυτό, η ιστοσελίδα σας διατρέχει άμεσο κίνδυνο στο να τιμωρηθεί από τη Google και να αποκλειστεί εντελώς από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το παραπάνω, για μια επιχείρηση που βασίζει ένα σημαντικό μέρος της δουλειάς της στην οργανική επισκεψιμότητα, μπορεί να είναι καταστροφικό.

Με το 98% των χρηστών στην Ελλάδα (πηγή) να χρησιμοποιεί για τις αναζητήσεις του τη Google, θεωρούμε πως το ρίσκο δεν αξίζει.

4. Πόσο κοστίζει το SEO;

Σε αυτό, ας είμαστε όπως πάντα ειλικρινείς.

Ποιοτικό και φθηνό SEO δεν πάνε μαζί.

Ο λόγος είναι πως για να γίνει σωστά και αποδοτικά χρειάζεται χρόνος, κόπος και τεχνογνωσία.

Αν βρείτε «πακέτα» SEO με 100€ και 200€ το μήνα σκεφτείτε το διπλά. Μια εταιρεία που προσφέρει φθηνό SEO, κατά 99,99% χρησιμοποιεί τακτικές Black hat.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να μπει σε πακέτα (αν και το 99% το «πλασάρει» έτσι), ούτε να βγει εξ’ αρχής πλάνο 3μηνου, 6μηνου ή έτους, γιατί κάθε περίπτωση ιστοσελίδας είναι εντελώς διαφορετική.

Μόνο ένα μέντιουμ θα μπορούσε να προβλέψει τι θα γίνει στους επόμενους 6 μήνες και μάλλον δεν ψάχνετε για μέντιουμ.

Για να οριστεί η στρατηγική του πρώτου μήνα, πρέπει να γίνει ενδελεχής μελέτη μέσω ειδικών εργαλείων (π.χ. Semrush ή Αherfs), να βρεθούν οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θα γίνει στόχευση και στη συνέχεια να ξεκινήσει η διαδικασία.

Η στρατηγική του δεύτερου μήνα θα οριστεί μόνο μετά τα αποτελέσματα του πρώτου και ούτω καθεξής.

Η εταιρεία που θα αναλάβει την καμπάνια SEO σας, θα χρειαστεί να κάνει μια μεγάλη σειρά εργασιών κάθε μήνα, που ενδεικτικά περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία πρωτότυπου και μακροσκελούς περιεχομένου
  • Έρευνα λέξεων κλειδιών
  • Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας
  • Παρακολούθηση κατάταξης
  • Παρακολούθηση ανταγωνισμού
  • Εύρεση ευκαιριών κατάταξης
  • Δημιουργία ειδικών Landing pages
  • Δημιουργία backlinks

Όλα τα παραπάνω, όπως μπορείτε να καταλάβετε, απαιτούν πολλές εργατοώρες.

Πόσες εργατοώρες πιστεύετε ότι θα αφιερώσει μια εταιρεία για 100€ ή 200€ το μήνα;

Προσέξτε πολύ το φθηνό SEO αλλά και τις εταιρείες που ισχυρίζονται πως έχουν “ειδική σχέση” με τη Google για να σας βγάλουν ψηλότερα. Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά.

Μια βασική και σωστή καμπάνια SEO, δεν μπορεί να ξεκινά με λιγότερο από 500€ το μήνα.

5. Μπορώ να το κάνω μόνος μου;

Αν πιστεύετε πως έχετε αυτά που χρειάζονται, ναι.

Τα βασικά είναι:

  • Αρκετός ελεύθερος χρόνος
  • Μια σωστά στημένη ιστοσελίδα
  • Πολύ καλές συγγραφικές ικανότητες
  • Βασικές γνώσεις Web Development
  • Όρεξη για διάβασμα
  • και… υπομονή!

Αν σας λείπουν κάποια από τα παραπάνω, είναι πιο σωστό να απευθυνθείτε σε κάποια εταιρεία που ασχολείται επαγγελματικά με το SEO.

6. Πως θα ξέρω ότι το SEO δουλεύει;

Το να διαπιστώσετε αν το SEO έχει αποτελέσματα για σας είναι πολύ εύκολο.

Αρκεί να δείτε τις πηγές επισκεψιμότητας σας στο Google Analytics, και συγκεκριμένα αυτή με την ονομασία Organic Search.

Φωτογραφία από το Google Analytics που εμφανίζει το Organic Search

Για πιο αναλυτικά στατιστικά, μπορείτε να συμβουλευτείτε και το Google Search Console. Εκεί θα δείτε και τις λέξεις με τις οποίες σας βρίσκουν αλλά και τη μέση θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Φωτογραφία από το Google Search Console

Το βασικό σημείο αναφοράς όμως, θα είναι η αύξηση της ζήτησης από τους πελάτες σας.

Νομοτελειακά, όταν η ιστοσελίδα σας αρχίσει να προβάλλεται στην πρώτη σελίδα, θα αυξηθούν και κατά πολύ οι επισκέψεις σας. Σκεφτείτε απλώς, πως το 95% των clicks πάνε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Όσο δεν είστε εκεί, έχετε να μοιραστείτε το υπόλοιπο 5% με τους ανταγωνιστές σας.

Όπως γράψαμε όμως και παραπάνω, μην περιμένετε να γίνει αυτό σε μια νύχτα.

Το SEO είναι μαραθώνιος, όχι αγώνας 100 μέτρων.

7. Τα social media παίζουν ρόλο στο SEO;

Μπορεί να σας φανεί παράξενο, αλλά στο SEO παίζει ρόλο ακόμη και το διαφημιστικό φυλλάδιο που θα μοιράσετε.

Ένας από τους παράγοντες που λαμβάνει υπόψη της η Google, είναι κατά πόσο ο κόσμος σας ψάχνει με το όνομά σας. Ένα φυλλάδιο λοιπόν ή μια υπαίθρια διαφήμιση, μπορεί να βοηθήσει σ’ αυτό.

Αν το σκεφτείτε μάλιστα είναι απλό. To να σας ψάχνει ο κόσμος με το όνομά σας, δίνει σήμα πως “είστε κάποιος”. Σας δίνει το λεγόμενο Authority στα μάτια της Google.

Στο θέμα των Social Media τώρα, ναι, οι αναφορές του ονόματός σας στα social media παίζουν κι αυτές τον ρόλο τους. Είναι τα λεγόμενα “Social Signals”.

Αν ένα μεγάλο μέρος του κόσμου μοιράζεται τα άρθρα ή τη σελίδα σας στο Facebook και το Instagram, αυτό δίνει σήμα πως κάτι “καλό” υπάρχει εκεί. Η Google θέλει να προσφέρει στον χρήστη καλά αποτελέσματα.

8. Μπορεί κάποιος να εγγυηθεί ότι θα βγω στην πρώτη θέση της Google;

Όχι. Αν κάποιος σας εγγυηθεί κάτι τέτοιο, σας λέει ψέματα.

Η μόνη εξαίρεση στο παραπάνω έχει να κάνει με την περίπτωση που στοχεύσετε στα λεγόμενα “long tail keywords”.

Με απλά λόγια, ένα long tail keyword είναι μια μεγάλη φράση κλειδί όπως για παράδειγμα το «ξενοδοχεία στην Αθήνα με καλό πρωινό».

Σε τέτοιου είδους φράσεις κλειδιά είναι σχετικά εύκολο να βγείτε στην πρώτη θέση γιατί δεν υπάρχει ανταγωνισμός.

Όταν δεν υπάρχει όμως ανταγωνισμός, συνήθως δεν υπάρχουν και αναζητήσεις. Άρα, δεν έχει και πολύ νόημα να βγαίνετε πρώτοι σε κάτι που δεν ψάχνει κανείς.

Σχετικό άρθρο: Διαφήμιση στη Google: Αυτές Είναι οι 10 Απαντήσεις που Ψάχνατε

9. Για πόσο καιρό πρέπει να κάνω SEO;

Θα αντιστρέψουμε την ερώτηση.

Ως επιχειρηματίας, για πόσο καιρό θα πρέπει να συνεχίσετε μια επένδυση η οποία μήνα με το μήνα σας αποφέρει κέρδος;

Όπως συνηθίζουμε να λέμε, το SEO είναι για ένα μήνα και για πάντα.

Αν βλέπετε πως μέσα από τη βελτίωση της θέσης σας στα αποτελέσματα της Google χτυπάνε περισσότερα τηλέφωνα, κλείνετε περισσότερες δουλειές, πουλάτε περισσότερα προϊόντα στο eshop σας… Από επιχειρηματική καθαρά άποψη, γιατί να το σταματήσετε;

10. Πώς ξεκινάω με το SEO;

Αρχικά, θα πρέπει να αποφασίσετε αν θα το κάνετε μόνοι σας ή με τη βοήθεια κάποιας εταιρείας του χώρου.

Όποια κι αν είναι η απόφασή σας όμως, το πρώτο και σημαντικότερο βήμα (και αυτό δε μπορεί να σας το πει κανείς παρά εσείς), είναι να καταγράψετε για ποιες λέξεις ή φράσεις κλειδιά θέλετε να βελτιώσετε τις θέσεις σας.

Αφού κάνετε αυτό, θα πρέπει να δείτε το θέμα ρεαλιστικά και να εκτιμήσετε ποιες είναι οι πιθανότητες να πετύχετε τους στόχους σας.

Αυτό γίνεται μέσα από ειδικά εργαλεία (π.χ. SEMrush ή Ahrefs) που αξιολογούν τις λέξεις κλειδιά, τον όγκο αναζήτησης, την δυσκολία κατάταξης κτλ.

Συγκεκριμένα, αν για παράδειγμα στοχεύσετε μια πολύ δημοφιλή φράση κλειδί όπως είναι το “γυναικεία παπούτσια” και η ιστοσελίδας σας είναι καινούργια, χωρίς πολύ περιεχόμενο και χωρίς ποιοτικά backlinks, είναι 99,99% σίγουρο πως το εγχείρημα θα αποτύχει.

Στην αρχή, στοχεύστε πιο “εύκολες” λέξεις ώστε να αρχίσετε να αποκτάτε σιγά σιγά κίνηση.

Αντί επιλόγου

Το SEO είναι μια θαυμάσια τεχνική digital marketing που μπορεί να εκτοξεύσει πραγματικά μια επιχείρηση σε βάθος χρόνου.

Να θυμάστε πάντα πως η Google θέλει να “σερβίρει” στους χρήστες ποιοτικό περιεχόμενο με αξία. Για να βρεθεί η ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις θα πρέπει πραγματικά να το αξίζει, να έχει κάτι να πει και να δώσει.

Αν πρέπει να κρατήσετε κάτι από αυτό το άρθρο λοιπόν, κρατήστε αυτό:

Επενδύστε πάντα σε ποιοτικό, πλούσιο και καλογραμμένο περιεχόμενο που κρατάει τον επισκέπτη και η Google θα σας το ανταποδώσει.

Καλή επιτυχία! 🥳

Γνωρίστε τη Readmore Creative!
Από το 2010, έχουμε βοηθήσει πάνω από 100 επιλεγμένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εδραιώσουν τη θέση τους στην ψηφιακή αγορά.

Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.We are a recommended expert by YOOtheme.Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials

We are a recommended expert by YOOtheme.
Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials
Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.