FB | IG
Skip to main content
Το λογότυπο της Readmore

Προσφορά Κατασκευής Ιστοσελίδας: 5 Σημεία για να Γλιτώσετε Χρήματα

Τελευταία ενημέρωση: 17 Ιούλ 2020
Εμμανουήλ Πούρικας
Σύνταξη: Εμμανουήλ Πούρικας
Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Είτε ψάχνετε για προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας είτε έχετε στα χέρια σας ήδη μερικές, αυτές οι πληροφορίες θα σας φανούν σίγουρα πολύ χρήσιμες στην τελική σας απόφαση.

Θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το παρακάτω άρθρο όσο πιο μικρό και άμεσο γίνεται, εστιάζοντας μόνο στα 5 πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξετε σε μια προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας.

1. Στην προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας, είναι άλλο το κόστος σχεδίασης και άλλο το κόστος κατασκευής της ιστοσελίδας

Κατά 99,9%, το πρώτο πράγμα που θα θελήσετε να δείτε σε μια προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας είναι το κόστος.

Πολύ λογικό, κι εμείς το ίδιο θα κάναμε!

Ωστόσο, εδώ χρειάζεται να προσέξετε 2 σημαντικά πράγματα.

Το πρώτο έχει να κάνει με τον διαχωρισμό μεταξύ κόστους σχεδιασμού και κόστους κατασκευής ιστοσελίδας. Αυτά τα δυο θα πρέπει να είναι ξεχωριστά.

Αν δεν είναι, τότε το πιθανότερο είναι πως δε θα γίνει κανένας σχεδιασμός και απλά θα αγοραστεί (στην καλύτερη περίπτωση) ένα έτοιμο θέμα το οποίο στη συνέχεια θα προσαρμοστεί στη δική σας περίπτωση με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ακόμα όμως κι αν ισχύει το παραπάνω, θα πρέπει να είναι σαφές στην πρόταση κατασκευής ιστοσελίδας. Θα πρέπει δηλαδή να είναι δική σας συνειδητή απόφαση η χρήση έτοιμου θέματος.

Το δεύτερο αφορά το πόσο ακριβείς είναι οι τιμές. Όχι ακριβές, ακριβείς!

Μια εταιρεία που ασχολείται χρόνια με το αντικείμενο, θα σας δώσει συγκεκριμένες τιμές βάσει της εμπειρίας της σε ανάλογα έργα. Ακόμη όμως κι αν η τιμή έχει ένας εύρος, παράδειγμα 2000€ – 2400€, αυτό το εύρος θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο μικρό και να υπάρχει σαφή εξήγηση που το δικαιολογεί.

Αν το εύρος είναι μεγάλο, για παράδειγμα 2000€ – 4000€, τότε το πιθανότερο είναι πως δεν υπάρχει πρότερη εμπειρία σε αντίστοιχο έργο άρα η εταιρεία δεν ξέρει πως να το κοστολογήσει – και ίσως και πως να το υλοποιήσει!

2. Ποιος θα κάνει τη δουλειά;

Περίεργη ερώτηση δε νομίζετε;

Να έχετε υπόψη σας πως στην κατασκευή ιστοσελίδων, υπάρχουν πολλές εταιρείες που δουλεύουν ως “εργολάβοι” και αναθέτουν τη δουλειά σε εξωτερικούς συνεργάτες εντός και εκτός συνόρων.

Από τη στιγμή που είστε ενήμεροι γι’ αυτό και δεν έχετε πρόβλημα, όλα είναι καλά.

Αν όμως δεν είστε ενήμεροι και συμβαίνει κάτι τέτοιο, μπορεί να προκύψουν διάφορα προβλήματα -ειδικά στην πορεία- όπως:

  • Αργοί χρόνοι απόκρισης σε αιτήματα υποστήριξης ή προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
  • Κίνδυνος να μείνετε χωρίς συνεργάτη αν ο τρίτος συνεργάτης για κάποιο λόγο σταματήσει να ασχολείται (το έχουμε δει πολλές φορές).
  • Αυξημένο κόστος καθώς η εταιρεία που λειτουργεί ως μεσάζοντας θα πρέπει να βάλει “καπέλο” στην τιμή ώστε να έχει κέρδος.
  • Αν παίρνετε την ηλεκτρονική σας παρουσία σας σοβαρά, τότε σίγουρα θα νιώσετε ανασφάλεια για την ορθή λειτουργία της.

3. Ποιο σύστημα θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή;

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, πάνω από το 30% των ιστοσελίδων παγκοσμίως είναι στημένες με WordPress (πηγή). Οπότε το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιηθεί αυτό.

Η κατασκευή ιστοσελίδας σε WordPress, αν και είναι η πιο δημοφιλής, παραμένει μια από τις πολλές επιλογές που υπάρχουν. Αντίστοιχα συστήματα είναι το Joomla, το Drupal, το Magento, το Open Cart κ.α.

Τώρα ίσως πείτε “δεν δίνω βάση στο σύστημα, εμένα με ενδιαφέρει απλά να δουλεύει”. Από επιχειρηματική άποψη είναι εν μέρει πολύ σωστό αυτό.

Ωστόσο, ο λόγος που θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα διατυπωμένο στην προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας το σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί είναι μακροπρόθεσμος.

Πολλές εταιρείες δημιουργούν ιστοσελίδες σε μη εύχρηστα συστήματα διαχείρισης ή ακόμη και σε custom συστήματα. Αυτός είναι ένας τρόπος να “κλειδώνουν” τον πελάτη, οπότε σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά στη συνεργασία, η μετάβαση του πελάτη σε άλλη εταιρεία να είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Δεν κρίνουμε φυσικά την πολιτική κάθε εταιρείας, ο καθένας δουλεύει με τον τρόπο που επιλέγει.

Επειδή όμως πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να μην ταιριάξουν “τα χνώτα σας” στο μέλλον, καλό θα είναι η μετάβαση σας σε άλλο συνεργάτη να είναι εύκολη και απροβλημάτιστη.

Σχετικό άρθρο: Ποια είναι η καλύτερη εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων;

4. Ποια είναι τα πάγια και ποια τα εφάπαξ κόστη στην προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας;

Πέρα από το αρχικό κόστος για την κατασκευή και τη σχεδίαση της ιστοσελίδας, σίγουρα θα υπάρχει και ένα κόστος (συνήθως ετήσιο) που θα αφορά:

  • Τη φιλοξενία της ιστοσελίδας
  • Την ανανέωση του domain name
  • Την υποστήριξη όσον αφορά τις αναβαθμίσεις ασφαλείας του συστήματος

Υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν τα παραπάνω; Κατηγορηματικά όχι!

Αν δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα όλα αυτά στην προσφορά κατασκευής ιστοσελίδας και δε ρωτήσετε σχετικά, κάτι δεν πάει καλά.

Σίγουρα ένα χρόνο μετά τη δημοσίευση της ιστοσελίδας θα χτυπήσει το τηλέφωνο σας και το ποσό που θα ζητηθεί είναι άγνωστο.

Σίγουρα όμως θα ζητηθεί γιατί να συνεχίσει η ιστοσελίδα σας θα είναι online έχει κάποιο κόστος. Φροντίστε λοιπόν να δώσετε βάση στα παραπάνω για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Σχετικό άρθρο: Κόστος ιστοσελίδας: Ποιο είναι το σωστό για μια ποιοτική δουλειά;

5. Σε ποιον ανήκει η ιστοσελίδα;

Τελευταίο στη λίστα αλλά όχι τελευταίο στη βαρύτητά του, είναι το θέμα της ιδιοκτησίας των πνευματικών δικαιωμάτων της ιστοσελίδας.

Το συγκεκριμένο θέμα για να αναπτυχθεί πλήρως θα χρειαζόταν μια σειρά άρθρων καθώς περιλαμβάνει πολλά κομμάτια (κώδικας, σχεδιαστικό, φωτογραφίες, κείμενα κτλ.)

Για μας στη Readmore Creative, συνοψίζεται στο εξής:

Όλο το υλικό που θα παραχθεί από τη μεταξύ μας συνεργασία, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του πελάτη.

Το παραπάνω σημαίνει πως ανά πάσα στιγμή μπορείτε να πάρετε την ιστοσελίδα από τους servers μας και να την πάτε όπου εσείς θέλετε. Πληρώσατε γι’ αυτή και είναι δική σας. Απλά και ξεκάθαρα.

Σας μοιάζει αυτονόητο το παραπάνω; Πιστέψτε μας, δεν είναι.

Φροντίστε να μάθετε την πολιτική της εταιρείας που θα συνεργαστείτε ΠΡΙΝ συνεργαστείτε, για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Γνωρίστε τη Readmore Creative!
Από το 2010, έχουμε βοηθήσει πάνω από 100 επιλεγμένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να εδραιώσουν τη θέση τους στην ψηφιακή αγορά.

Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.We are a recommended expert by YOOtheme.Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials

We are a recommended expert by YOOtheme.
Προσωπικό απόρρητο | Όροι χρήσης | Wiki | Testimonials
Copyright © Readmore Creative. All rights reserved.